🇬🇧 This beet-based vegan burger mix is actually mostly a mixture of cereal flours (rice, oats, corn) plus chickpea flour, beetroot is only a small part.
The instructions say 5/6 hamburgers should come out once rehydrated but with my handy steel press I usually use, no more than 4 would have come out, so I made a dozen mini-patties: however, the dough was too soft and too sticky, so I had to add more chickpea flour and another tablespoon of starch to achieve a handleable texture.
You can taste the beetroot, but I recommend adding nutritional yeast and/or other spices/herbs because it may taste a bit bland.
In my opinion, cooking with oil in a pan should give better results, for the oven could make patties more dry.
🇮🇹 Questo preparato per burger vegani a base di barbabietola in realtà è per la maggior parte una miscela di farine di cereali (riso, avena, mais) con aggiunta di farina di ceci, la barbabietola è solo una piccola parte.
Le istruzioni dicono che con il contenuto reidratato dovrebbero uscire 5/6 hamburger ma con la pressa manuale in acciaio che uso di solito non ne sarebbero usciti più di 4, perciò ho fatto una dozzina di polpettine: tuttavia, l'impasto era troppo molle e appiccicoso, perciò ho dovuto aggiungere ulteriore farina di ceci e un altro amido per raggiungere una consistenza che lo rendesse maneggiabile.
Si sente il sapore della barbabietola, ma consiglio di aggiungere lievito alimentare e/o spezie perché altrimenti potrebbe risultare insipido.
Secondo me meglio la cottura in padella con un filo d'olio, in forno vengono più secchi.
💵 € 2.75
#burger #veganburger #beetroot #veganpatties #patties #burgerpatties
Aucun commentaire pour le moment.